Poslední vlak do Kopidlna

Napsal mhd (») 21. 5. 2010, přečteno: 6081×
img-0033.jpg

O Kopidlnu se většina lidí doslechne poprvé od medvědů, v dětském seriálu "Potkali se u Kolína". Někteří si navždy myslí, že Kopidlno je vymyšlené pohádkové městečko, podobně jako Lážov nebo Kvítečkov. Přitom existuje i ve skutečnosti. Dokonce tam více než sto let jezdily vlaky ze třech směrů. Dnes již jen z Nymburka a Jičína. Poslední vlaky z Bakova nad Jizerou a Dolního Bousova přijely 13. března 2010.

Den byl smutný, stejně jako událost samotná. Většinou jezdím z  mladoboleslavského hlavního nádraží, ale tentokrát jsem jel z Řepova. Vlak do Dolního Bousova tvořila jednotka Regionova. Není to žádný výkřik techniky, jde o rekonstrukci vozu 810 a 010 na pevně spojenou dvouvozovou jednotku. Hlavní výhodou jsou pohodlné sedačky. Bezbariérový přístup by byl dobrý, kdyby také vždy fungoval výtah na nádraží město, o tom, že je velmi špinavý, nemluvě. Lidem, kteří jej rozbíjí a znečišťují bych doporučil zkusit vynést nahoru kočárek s dítětem a navíc pořádným nákladem. Problém je v tom, že pachatelé asi nemají děti, a často ještě sami dětmi jsou.

Img-0017

V Dolním Bousově už čekal zvláštní vlak Mladoboleslavské železniční společnosti. Byl beznadějně plný.

Img-0018

Někteří fotografové stáli přímo nad propastí, která slouží nutným opravám podvozků vozidel. Do propasti nespadli. Trať z Dolního Bousova do Kopidlna však ano.

V Kopidlně bylo nesmírné množství lidí, kteří se přišli rozloučit s nejstarší místní tratí na území dnešní České republiky. Většina se však raději schovala v nádražní budově nebo pod příštřeškem.

Img-0035

Někteří přijeli i Trabantem. Kdesi na přejezdu si jej fotili s historickým motoráčkem.

Img-0039

Když jsme se vrátili zvláštním vlakem do Dolního Bousova, byla už tma. Do Kopidlna mířil poslední pravidelný vlak, vedle něj stál motoráček do Sobotky.

810197809239db13-03-10_2

Poslední snímky, než se vlak rozjede. Naposled.

809239db13-03-10

Zvláštní vlak pokračoval do Mladé Boleslavi přes Bakov nad Jizerou. V motorovém vozu typu M131.1, přezdívaném Hurvínek, jsem se pokusil o snímek přístrojové desky, či spíše, jak se  říká na železnici, řídícího pultu, z roku 1949.

M1311081pult13-03-10

Skutečnost, že mezi Dolním Bousovem a Kopidlnem nemusí být koncem života této tratě. Funguje zde i nákladní doprava do uhelných skladů v Dětenicích. V létě také vyjedou na trať zvláštní vlaky.

Také nás, pokud vše dobře dopadne, čeká na konci léta zvlášní jízda přímo pro čtenáře blogu MHD a vlaky. Ještě ovšem nevím, zda do Kopidlna, do Mšena nebo ještě někam jinam.

Sdílet s přáteli |

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
MySpace Google Twitter Del.icio.us

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel nula a třináct