Šest let jsem studoval v Ostravě. V naprosté většině jsem do města jezdil vlakem na nádraží Ostrava-Svinov. Minulý režim chtěl tamní historickou budovu nádraží zdemolovat a nahradit ji moderní novostavbou. Skončilo to však pouze pahýlem té novostavby, tzv. plató, asi nejhorším obchodním domem či spíše krytou tržnicí v republice. Tato budova měla být původně rozšířena a sloužit jako nová výpravní budova stanice, nazvané v té době Ostrava-Poruba. Nakonec však vše dopadlo jinak, a pokud se dnes bude něco demolovat, bude to právě pahýl plánované novostavby.
Dokud jsem jezdil na vysokou školu do Ostravy, nikdy by mne nenapadlo, že stejnou chybu, jako ostravští komunisté, budou chtít zopakovat i mladoboleslavští sociální demokraté, za podpory hejtmana Davida Ratha. Díky ostravské zkušenosti mohu směle a odpovědně říct, že tento nápad je hloupý, a co je podstatné, zavírá dveře mnohem méně nákladné rekonstrukci stávající nádražní budovy.
Samozřejmě, její současný stav je skutečně velice špatný, avšak hlavní problém netkví ve stavu nádražní budovy, nýbrž v její vzdálenosti od centra města a také v hustém kolejišti bez vybudovaných peronů, jako stojí například v blízkém Turnově. Určitým řešením bude vybudování osobní zastávky v blízkosti areálu Česany, spojené s přestavbou tamního křížení tratí do Bakova nad Jizerou a na nádraží město. Tam budou zastavovat veškeré vlaky jedoucí po těchto dvou tratích. Zastávka bude v dosahu centra města a napojená na městské autobusy.
Hlavní nádraží bude sloužit především jako zázemí pro železnici. Začínat a končit zde bude stále méně osobních vlaků, špěšné vlaky a rychlíky již dnes pokračují dále do Turnova nebo České Lípy. Vlaky ze Mšena Budou prodlouženy na nádraží Mladá Boleslav město nebo do Turnova, všechny vlaky z a do Mladé Boleslavi budou tedy zastavovat na dané zastávce.
Lze namítnout, že v blízkosti Česany jsou velmi stísněné prostorové poměry a přestavba tamního mimoúrovňového křížení tratí na standardní tříkolejnou trať se zastávkou bude velmi nákladná. To je v každém případě pravda. Rozhodně bude však levnější, než stavba nové budovy mnohem dál od centra města, jejíž faktický přínos by byl velmi diskutabilní.
Jako kandidát KDU-ČSL do městského zastupitelstva trvám na tom, že pro stavbu nové nádražní budovy v Čejetičkách ruku nezvednu. Mladá Boleslav potřebuje kvalitní a dostupnou veřejnou dopravu a ne zbytečné stavby na své periferii.